Problem z załadowaniem strony? Kliknij tutaj

projekt Nr 9

9. Interaktywna ścieżka edukacyjna


Opis projektu

Wybór instalacji interaktywnych powinien nastąpić po konsultacjach z nauczycielami i dyrekcją szkoły, z uwzględnieniem potrzeb edukacyjnych uczniów, możliwości montażu na terenie szkoły oraz kosztów. Proponowane urządzenia dla poszczególnych działów:
1) optyka: nieruchomy krążek, Latające złudzenie, Kalejdoskop, Magiczne szkiełka, Kolorowe sektory, Oddychający prostokąt, Spirala, Siatka dyfrakcyjna, Pryzmat, Tarcza Newtona, Ukryte kolory, Wędrujące koło, Krater, Peryskop, Lustro walcowe, Krzywe zwierciadła, Kalejdoskop gigant, Składanie twarzy, Dwa zwierciadła;
2) magnetyzm: Magnetyczne wyścigi, Prądy wirowe;
3) hydrostatyka: Trójkąt Bermudzki, Nurek Kartezjusza, Wir wodny, Waga hydrauliczna, Woda w wirującej kuli, Woda w obracanym cylindrze
4) mechanika: Dziurawy klabirynt, Rezonans kładki, Dwie huśtawaki, Duża platforma równowagowa, Kiwaczki, Dwa wózki, Ścieżka fakturalna, Super odbicie, Kołyska Newtona, Magiczne stożki, Równia Galileusza, Busola, Zegar słoneczny, Półkule magdeburskie, Karuzela fizyki, Mała karuzela, Pchanie skrzyni, Powietrzna armata, Magiczna szpula, Trzy wahadła, Fale w układzie wahadeł, Figury Lissajous, Brachistochrona, Model cząstki wodoru, Model Układu Słonecznego, Pętla śmierci
5) akustyka: Rura głosowa, Kamienne cymbały, Kamienny kamerton, Organy rurowe, Szumiące rury, Ksylofon, Trójkąty, Gong tam-tam, Wietrzne gongi, Dzwony rurowe, Dudnienia, Ogniskowanie Dzwięku.

Uzasadnienie

W Świdniku brak jest tego typu instalacji interaktywnych. Realizację projektu można traktować jako pilotaż, w przyszłości ścieżkę edukacyjną da się rozbudować o następne instalacje. Z instalacji będą mogli korzystać nie tylko uczniowie Zespołu Szkół nr 2 ale również uczniowie innych świdnickich szkół a także ich rodzice.

Status projektu

Zweryfikowany pozytywnie