Problem z załadowaniem strony? Kliknij tutaj

projekt Nr 34

34. „POMAGAJKA VI”


Lokalizacja projektu

Projekt będzie realizowany na terenie miasta Świdnik.

Opis projektu

Projekt „Pomagajka VI” ma na celu objęcie indywidualnym programem diagnostyczno – terapeutycznym oraz konsultacjami minimum 85 dzieci z terenu Gminy Miejskiej Świdnik. Głównym jego założeniem jest profesjonalna pomoc psychologa, fizjoterapeuty oraz pedagoga w zakresie diagnozy i terapii dysleksji rozwojowej oraz różnych zaburzeń powodujących trudności w rozwoju i nauce.
Projekt jest kontynuacją zadania z 2021 r. Jego działania prowadzone będą w okresie 02.01.-31.12.2023 r. w pomieszczeniach na terenie Gminy Miejskiej Świdnik. Zajęcia diagnostyczno - terapeutyczne będą odbywały się w formie indywidualnych spotkań, co pozwoli osiągnąć jak najlepsze efekty terapii, a dziecku zyskać komfort pracy. Działania poprowadzą specjaliści z zakresu terapii dysleksji, psychologii i fizjoterapii posiadający odpowiednie kierunkowe wykształcenie i wieloletnie doświadczenie w pracy z dziećmi. Kompleksowa pomoc, którą objęci zostaną najmłodsi mieszkańcy naszego miasta realistycznie wpłynie na poprawę ich funkcjonowania, zmianę zachowania, osiągnięcia w szkole, zadowolenie z siebie, a przez to budowanie poczucia własnej wartości. Jest to szczególnie ważne po powrocie dzieci ze zdalnego nauczania, po pandemii covid-19, kiedy pojawiają się skumulowane problemy edukacyjne, emocjonalne i społeczne. Natomiast rodzicom pozwoli zrozumieć świat dziecka, nauczyć się z nim pracować oraz budować poprawne relacje w rodzinie.  
Przez cały okres trwania projektu zostanie przeprowadzonych minimum 810 godzin zajęć indywidualnych (łącznie dla wszystkich uczestników).
Średnio miesięcznie fizjoterapeuta zrealizuje 10 godzin, psycholog 16 godzin, specjalista do spraw dysleksji rozwojowej – 41,5 godziny.
Stawka godzinowa fizjoterapeuty zatrudnionego do realizacji zadania wyniesie  90,00 zł (10 godzin/m-c  x 12 m-cy 120 godzin rocznie x 90,00 zł  = 10800,00 rocznie z kosztami pracodawcy).
Stawka godzinowa psychologa to 90,00 zł (16 godzin/m-c  x 12 m-cy = 192 godzin rocznie 17280,00  rocznie z kosztami pracodawcy).
Specjalista do spraw diagnozy i terapii dysleksji rozwojowej oraz niepowodzeń szkolnych – stawka godzinowa 70 zł (41,5 godzin/m-c x 12 m-cy = 498 godzin rocznie x 70 zł = 34 860,00 zł rocznie).

Uzasadnienie

W Polsce jest coraz więcej dzieci z dysleksją. Ogromny wpływ na coraz powszechniejsze występowanie dysleksji ma postęp technologiczny i fakt, że dzieci coraz mniej czasu spędzają na podwórku. Specjaliści uważają, że coraz większe problemy w szkole coraz liczniejszej liczby dzieci i uczniów wynikają ze zmiany modelu wychowania. Dzieci w latach 80. i 90. spędzały mnóstwo czasu na placach zabaw, huśtając się, skacząc, biegając, pokonując przeszkody, to dziś siedzą głównie w domach z tabletami i smartfonami. To sprawia, że przekraczanie linii środka, istotne w terapii zaburzeń zwaną kinezjologią edukacyjną, dziś trwa dłużej i sprawia więcej trudności; kiedyś działo się naturalnie, bo dzieci spędzały wiele godzin na treningach (graniu w gumę, berka czy uczeniu się na pamięć wyliczanek). Warto zwrócić uwagę, że w polskich szkołach uczy się tradycyjnie, używa się papieru i pióra, a dzieci funkcjonują już zupełnie inaczej. U osób, u których to prawa półkula jest bardziej stymulowana.

Status projektu

Zweryfikowany pozytywnie